PRAVIDLA PRO VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ A REKLAMACÍ UŽIVATELŮ
(REKLAMAČNÍ ŘÁD SMĚNÁRNA UHERSKÉ HRADIŠTĚ)
Každý klient společnosti MARMI s.r.o. - Směnárna (dále jen "Společnost") má právo vyjádřit svou nespokojenost s poskytovanými směnárenskými službami či chováním zaměstnanců Společnosti a to formou reklamace nebo stížnosti.
Pro účely těchto pravidel se
-
reklamací rozumí požadavek klienta, aby Společnost napravila, dle názoru klienta, nesprávný postup související se směnou měn.
-
stížností se rozumí projev nespokojenosti klienta s poskytnutou službou, s jednáním zaměstnance Společnosti, s postupem vyřízení reklamace, s obchodními podmínkami apod.
Náležitosti reklamace a stížnosti
Reklamace
Reklamace musí obsahovat:
-
výstižné označení předmětu reklamace
-
identifikační údaje klienta
-
kontaktní adresu, popřípadě telefonické nebo emailové spojení pro upřesňující dotazy
-
ujednání, že údaje uvedené v reklamaci jsou úplné a pravdivé
-
podpis klienta.
Reklamaci je třeba doložit dokladem, který jednoznačně identifikuje reklamovaný úkon, doklad o hotovostní operaci, dokládajícím oprávněnost reklamace. Společnost je oprávněna požadovat předložení dalších dokladů a/nebo poskytnutí dalších informací.
Společnost je povinna doložit, že byl dodržen postup, který umožňuje ověřit, že tato hotovostní směna byla správně zaznamenána, zaúčtována, a že nebyla ovlivněna technickou poruchou nebo jinou závadou.
Stížnost
Doporučujeme, aby stížnost obsahovala:
-
výstižné označení předmětu stížnosti,
-
identifikační údaje klienta
Pokud je to možné, doporučujeme stížnost doložit příslušným dokladem o předmětu stížnosti.
Způsob podání reklamace a stížnosti
Klient může reklamaci a stížnost podat jedním z následujících způsobů:
-
osobně nebo písemně na obchodním místě Společnosti. Při osobním podání obdrží klient v případě reklamace kopii podané reklamace s vyznačením data přijetí reklamace, potvrzenou pracovníkem Společnosti a razítkem Společnosti,
-
písemně na adresu:
MARMI s.r.o., Moravská 81, 688 01, Uherský Brod
Lhůty pro uplatnění reklamace a stížnosti
Reklamace
Reklamaci doporučujeme uplatnit bez zbytečného odkladu po obdržení informace, která je podnětem k podání reklamace.
Reklamace hotovostních transakcí doporučujeme uplatnit nejlépe ihned na pokladně směnárny Společnosti.
Upozornění: Klient je povinen vždy přepočítat hotovost a zkontrolovat správnost údajů na pokladním dokladu (odpočtu, příjmovém nebo výdajovém dokladu) ihned. Pokud se klient u vkladu do výše ekvivalentu 1 000 EUR nebude identifikovat, může být vyřízení reklamace ztíženo, výsledkem může být i zamítnutí reklamace.
Stížnost
Stížnost by měla být podána bez zbytečného odkladu. Doporučujeme podaní stížnosti nejpozději do 30 kalendářních dnů od vzniku podnětu k podání stížnosti.
Lhůta pro vyřízení reklamace a stížnosti
Reklamace
Lhůta pro vyřízení reklamace je nejdéle do 30 dnů od obdržení reklamace Společností.
Pokud se reklamaci nepodaří v uvedených termínech vyřídit, Společnost klienta informuje o dalším postupu, zejména o nejbližším termínu, v němž jeho reklamace může být vyřízena.
Stížnost
Stížnosti jsou zpracovány v co nejkratší možné době. Společnost zpravidla odpovídá na přijaté stížnosti do 15 pracovních dnů od jejich obdržení.
Pokud se stížnost nepodaří v uvedených termínech úspěšně vyřešit, Společnost klienta informuje o důvodech prodlevy a předpokládaném datu vyřešení.
Do lhůty pro vyřízení reklamace/stížnosti se nezapočítává doba, během které klient doplňuje informace požadované Společností.
Informace o vyřízení reklamace a stížnosti
Reklamace
Společnost zašle klientovi odpověď písemně – poštou nebo elektronicky.
Stížnost
Společnost sdělí klientovi odpověď písemně – poštou, elektronicky nebo telefonicky.
Písemnou odpověď na stížnost Společnost zašle klientovi pouze v případě, že tato forma odpovědi je klientem požadována.
Náklady spojené s vyřizováním reklamací/stížností uplatněných klienty nese Společnost.
Řešení sporů
Pokud klient není s vyřízením reklamace spokojen, může se obrátit na vedení MARMI s.r.o. Markétu Pavlackou tel. 724329785
Spory vzniklé v rámci reklamačního řízení nebo při řešení stížnosti mohou být řešeny:
Klient je oprávněn podat stížnost České národní bance nebo podat návrh na řešení sporu Kanceláři finančního arbitra.
Adresy:
-
Česká národní banka, Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1
- Kancelář finančního arbitra, Legerova 69, 110 00 Praha 1
Závěrečná ustanovenÍ
Vyřizování ostatních reklamací a stížností se řídí obecně závaznými právními předpisy.
Tato Pravidla pro vyřizování stížností a reklamací uživatelů (Reklamační řád) jsou uveřejněna na internetových stránkách Společnosti www.smenarna-uherske-hradiste.cz a na pobočkách Společnosti a jsou účinná ode dne 02.01.2017